BAŞKAN YAPAR, ANTAKYA’NIN YERİNDEN EDİLMİŞ MOZAİKLERİ SERGİSİ’NİN AÇILIŞ PROGRAMINA KATILDI

Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar, “Antakya’nın Yerinden Edilmiş Mozaikleri” sergisinin açılış programına katıldı.

BAŞKAN YAPAR, ANTAKYA’NIN YERİNDEN EDİLMİŞ MOZAİKLERİ SERGİSİ’NİN  AÇILIŞ PROGRAMINA KATILDI

Cemil Meriç İl Halk Kütüphanesi’nde gerçekleşen açılış programında Başkan Yapar’ın yanı sıra İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdullah Dinç, ASM-DER Başkanı İskender Azaroğlu,  Hatay Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hikmet Çinçin ve davetliler yer aldı.

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Antakya Sanat Müzesi Derneği(ASM-DER) işbirliğiyle “Antakya’nın Yerinden Edilmiş Mozaikleri, Dağılmış Bir Mirası Birleştirmek” adlı sergide, 1932-1939 yılları arasında Hatay ve çevresinde gerçekleştirilen arkeolojik kazılarda gün yüzüne çıkarılan ancak daha sonra yurt dışındaki farklı müzelere götürülerek sergilenen tarihi mozaik ve heykellerin aslına uygun replikaları yer aldı.

Başkan Yapar, Antakya’nın kültürel mirasının yansıtıldığı bu anlamlı serginin yurt dışındaki müzelere dağılmış Antakya eserlerinin yeniden hatırlanmasına katkı sunduğunu ifade etti. Bu serginin gelecek kuşaklara kültürel mirasın aktarılması açısından önem taşıdığını vurgulayan Başkan Yapar, sergide emeği geçen herkese teşekkür etti.

HATAY (UHA) - ERKAN KARATAŞ

EKONOMİ